google-site-verification=Q6ZwQRXiOaJnqS-cgg4nFfP_c10yadaNmmrIUXuvb9w Geometrik sekillerden kare -roportaji | aylak abaküs*



Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

Geometrik sekillerden kare -roportaji

Pazartesi, Şubat 26, 2007
0 elemanlı yorum kümesi


Hayatımda yaptığım en zor röportaj bu oldu efendim. Çünkü çok dikkatli olmalıydım, karşımda geometrik şekillerin en düzenlisi vardı. Mesela, röportaj yaptığımız mekanda eşyaların simerik olup olmadığını kontrol ettik. Sorularımızı sırayla sorduk, araya başka bir mevzu girmesin diye çaba harcadık, çok yorulduk. Böylesine bir dörtgenle bir daha röportaj yapmayı düşünmek bile istemem. Sorduğum sorulara müdahale ettiği bile oldu.




Ve karşınızda dörtgenler ve geometri camiası tarafından çok sevilen, kare. (Artık bu kadar eleştiri yapsam da, giriş güzel olmalı, patron kızsın istemem.)

Kenarlarınızın hepsi aynı boyda mı?

Evet, aynı boyda. Bunun böyle olmasını özellikle ben dikkat ederim. Kenar seçerken, birbirinin aynı olmasına hep özen gösteririm. Biraz bu konuda titizimdir.

Bu halinizle bütün açılarınız 90 derece olur, değil mi efendim?

Elbette. Bakıyorum da, dersinize iyi çalışmışsınız. Bütün özelliklerimi biliyorsunuz. Hani benim zaten kenarlarım eşit olduğu için, haliyle açılarım da aynı ve 90 derece olur.

Köşegenleriniz için ne düşünüyorsunuz?

Köşegenlerimi seçerken de, tıpkı kenarlarımı seçerken gösterdiğim hassasiyeti gösteririm. Bu konuda anneme çektiğimi söyleyebilirim. Sürahi babaanne kadar inatçıydı, rahmetli. Neyse efendim, neyse. Ne diyordum, evet, köşegenlerim de birbirine eşittir. Eşit olmazsa içime sinmiyor. Her şey birbirinin aynısı olsun istiyorum. Bir de biraz bende simetri hastalığı da var efendim. Ama, emin değilim.

Köşegenleriniz kendi arasında 90 derece oluştururlar, bu duruma ne demeli?

Köşegenlerimi kendi kenarlarım kadar severim. Onları bir araya getiren bir açılarının olduğunu görmek, beni öyle mutlu ediyor ki, anlatamam. Özellikle 90 derece olması da, ayrı bir sevinç kaynağı tabii. Nerede bir dik üçgen oluştuğunu görsem, kendi kendime şarkı söylemeye başlarım. (gülüşmeler)

Sevgili kare, diğer dörtgenler içindeki yerinizi nasıl görüyorsunuz?

Bakın, ben düzen ve tertip sahibi bir dörtgenim ve yapım bu. Aileme çok şey borçluyum ve onlara buradan teşekkür ediyorum. Bu halimle diğer dörtgenler içerisinden sıyrıldığımı ve onlardan farklı olduğumu hissediyorum. Yaşasın; düzenlilik, tertiplik ve simetrilik. (gülüşmeler)

Özel bir soru olacak ama, boş zamanlarınızda neler yaparsınız?

Diğer dörtgenlerle bir kahvede toplanıp, geometrinin geleceğini konuşuruz. Baktık ki, bir yere varacak gibi değil, birbirimiz için getirdiğimiz kitapları okuruz . Sonra işte, epey okuruz. Elbette, bizim bir sürü kitabımız da var. Öyle sizin kahvehanelere benzemez. Diğer dörtgen arkadaşların hepsi de böyledir. Kitap okumadığımız zamanlarda ise, üçgen arkadaşlara uğrarız. Onlarla vakit geçirir, oyunlar oynarız.

Günlük yaşamda size nerelerde rastlayabiliriz?

Lambaların açma kapama düğmelerinde, defterler ya da kitaplarda, cep telefonlarında, ve bir sürü yerde bana rastlanabilir. Hepsinin şekillerinde biraz ben varım. Beni onlar var ettiler, canlarım.

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

You Might Also Like

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 elemanlı yorum kümesi:

Yorumlarında isimler veya takma isimler mutlaka yer alsın. Türk diline aykırı olmasın. Şöyle olsun, böyle olsun.

Sitenin yazarı

Erdinç Korkmaz