google-site-verification=Q6ZwQRXiOaJnqS-cgg4nFfP_c10yadaNmmrIUXuvb9w 6 Bey' den Özel Ekmek Tarifi | aylak abaküs*



Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

6 Bey' den Özel Ekmek Tarifi

Cuma, Mart 09, 2007
0 elemanlı yorum kümesi



5 teyzenin yaptığı yemeklerin yanında iyi gideceğini bildiğim bir tarif vereceğim şimdi. Tabi vermeden önce, ne zorum vardı onu anlatmalıyım. Gerçi ben istemezdim bu ön yazıyı ama abaküs istedi. Her işçi gibi ben de patronuma buradan selam eder, nedenlerimi şöyle sıralarım.

1) Ben aslında bekar değilim, ev erkeğiyim. Kaynanamın geleceğini duydum. Geçen gelişinde bizim fırının ekmeğini beğenmedi, üzerinde fazla un oluyormuş. Bu yüzden onun açıklamalarını dinledik ve ekmeklerin üzerindeki unları temizlemiştik. Haliyle yemekler soğudu ve işte tekrar mutfaktaydım. Bunu bildiğim için aynı olaylar tekrarlansın istemedim.

2) Bizim fırıncı abi, para üstünü ve ekmeği aynı eliyle vermeye çalışır. Bu yeteneğini kıskanmıyorum, hatta uyarıp tebrik bile ettim ama adam hala aynı. Bu hiç hoş bir şey değil, tasvip etmiyorum.

3) Geçende fırında sıra beklerken, benimle birlikte bekleyen hanımların aralarında dedikodu yaptığını anladım. Hayır, konu fırıncıyla ilgili. Tabi, burada anlatamam ben, dedikoducu değilim, ayol.Şimdi bütün bu sebepleri de anlattığıma göre, ekmek tarifini verebilirim.

Malzemeler

1 kap patates büyüklüğünde ondalık sayı
2 kaşık zeytinyağı
Yarım kap + 1 kaşık sayı sütü
1çay kaşığı tuz2 kap unlu küçük sayı
1+ 1/2çay kaşığı maya

Yapım: Temel ekmek ayarı. Küçük somun. Medium kabuk rengi.

(6 Bey ekmek kokusuna teşekkür eder.)

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

You Might Also Like

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 elemanlı yorum kümesi:

Yorumlarında isimler veya takma isimler mutlaka yer alsın. Türk diline aykırı olmasın. Şöyle olsun, böyle olsun.

Sitenin yazarı

Erdinç Korkmaz