Özel Arama

Masa oyunu ile zihinden problemler çözmek!

masa oyunu oynayan çocuklar

Matematik dersinde öyle masa oyunları filan olmazdı. Zihinden problemler kitabımı çözmek vardı. Bizden basit mi basit dört işlem yapmamızı istiyordu. Çoğu zaman ağaçtaki elmaları, bakkaldaki ekmekleri, oyun oynayan çocukları toplamamız gerektiğini söylüyordu. Bütün bunları oyun değil, sırf ödev olsun diye yaptığımızı elbette biliyordu. Üzerinde duran şıkları işaretlediğimizde her şey tamamlanırdı. Ortalıkta hesap edilmesi gereken bir şey kalmazdı.

Halbuki ben bütün bu soruları karşıma geçen birinden beklerdim. Onun sorduğu matematik sorularını daha gerçekçi ve daha özel bulurdum. Sadece benim çözmem gereken matematik soruları geleceğine emindim. Bu yüzden olsa gerek arkadaşlarımın bana sorduğu sorular çok daha anlamlıydı, tam bana göreydi. Zihinden problemler kitabımdan soru sorsalar bile, bunu pekte umursamazdım. Çünkü kitaptan en işe yarar matematik soruları bulunurdu. Bunun böyle olduğuna diğer çocuklar ile birlikte inanırdım. Kimse bu konuda bizimle oyun oynayamazdı.

İşte bütün bu beklentim basit bir masa oyunu ile gerçekleşebilirdi. Yanımıza sınıfın en çalışkanlarını da alıp, maceraya başlardık. Masa oyunundaki zarlarımızın bizi en zor soruya götürmesini isterdik. Kimsenin çözemediği sorular bizim için masa oyununda olmalıydı. Hepsinden önemlisi soruları şıp diye çözdüğümüze arkadaşlarımız şahit olmalıydı. Tabi bütün bunların hiçbirisi olmadı. Çünkü test kitabı ile büyümeye alışkındık. Yarış atıydık. Zamana karşı yarışırdık.

NOT: Videoda da görüldüğü gibi masa oyunları matematik severleri nasıl da bir araya topluyor ama!

[resim kaynak: flickr.com/skokie]

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 elemanlı yorum kümesi: on "Masa oyunu ile zihinden problemler çözmek!"

Yorum Gönder

Yorumlarında isimler veya takma isimler mutlaka yer alsın. Türk diline aykırı olmasın. Şöyle olsun, böyle olsun.