google-site-verification=Q6ZwQRXiOaJnqS-cgg4nFfP_c10yadaNmmrIUXuvb9w Pisagor teoremi' nden hipotenüs röportajı | aylak abaküs*



Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

Pisagor teoremi' nden hipotenüs röportajı

Pazartesi, Ocak 29, 2007
0 elemanlı yorum kümesi



hipotenüs bey ile üçgen restoranda konuştuk, konuştuk ve konuştuk. birlikte yemeklerimizi söyledik, -bütün röportajlarda olduğu gibi.- üçgen bir masada, üçgen bir tabakta geldi hepsi. ve herşeyden konuşmaya çalıştık. kendisinde sadece yaşlılarda rastlanabilen o iç huzuru gördüm. emekli olmayı hiç düşünmemiş olan bu kenarı işkolik zannettim ama, yanılmışım.

Siz hep bu mahalledesiniz değil mi, yani dik üçgen mahallesindeniz hep?

Dik üçgen mahallesinde yaşıyoruz, benden başka bildiğiniz gibi iki komşu kenarım daha var ve biz göçebe hayatı yaşıyoruz. Bazen bir çemberin, bazen bir karenin ya da başka başka geometrik şekillerin içinde bile yaşayabiliriz. Yani işte, iki dik kenar benimle geldikten sonra her yerde.

Pisagor bağıntısı içinde olmak sizin için ne ifade ediyor?

Geometride kullanılan o kadar çok kenar var ki. Ama siz de biliyorsunuz ki çoğunun hiçbir amacı yok. Durdukları yerde durup, köşeyi dönmek istiyorlar. Hiçbiri formülde yer almak için çaba harcamıyor. İşte bunları bildiğimden ötürü, pisagor bağıntısında olmak çok heyecan verici. Bir işe yaradığımı hissediyorum. Bundan daha büyük bir mutluluk olamaz.

Siz, hep yokuşu çıkarken gelirsiniz aklıma, buna ne demeli?

Bakış açınız demek bu kadar küçük öyle mi? Neden inerken değil de, çıkarken. Zorluklarla savaşmak sizin için bu kadar zor mu yani? (*) Affedersin, biraz ileri gittim. Peki tamam, devam edelim.

(*) çok fena bozuldum bu duruma, halbuki bu soruları pek profesyenel arkadaşlarla hazırlamıştık. onları ilk gördüğüm yerde fena yapacağım.

Geometrik şekiller arasında, en çok hangisinde rahat edersiniz?

Biz, profesyonel kenarlarız ama, öyle özel isteklerimiz filan da yoktur. Gittiğimiz bütün geometrik şekillerden de memnun ayrılmışızdır. Ama yine de, Anadolu ‘dan teklif gelince ayrı bir heyecan duyuyorum, oraya tekrar tekrar gitmek isteriz.

Peki, pisagoru nasıl bilirdiniz?

İyi bilirim, iyi bilirim. (*) O öleli çok uzun zaman oldu, kendisi özünde çok iyi bir insandı, beni de çok severdi. Çevresinde gördüğü her şeyi geometrik bir şekle çevirmesini bilir, onlardan nasıl yararlanılması gerektiğini düşünürdü, hesaplardı. Birlikte çok uzun yıllar çalışmıştık. Onu çok özlüyorum. (Kısa bir an düşüncelere dalarız, uzaklara gideriz.)

(*) hipotenüs bey herkes gibi konuşuyor burada, ama herkes gibi yapay değil, çok içten söyledi.

Diğer kenarlara neler tavsiye edersiniz?

Herkese barış, mutluluk, esenlik dilerim. (*) Pardon ne diyordum, çalışsınlar, çok çalışsınlar. Bir formüle başvursunlar. Olmadı kendi farklarını yaratsınlar.

(*)hipotenüs bey, burada soruyu karıştırdı. her yılbaşı yeni yıl dilekleri verdiği için alışkın tabi ki. üstelik kendisi de çok yaşlı. her sene, her sene aynı dilekler, kolay değil. hemen düzelttim ben de. gülmemek için kendimi zor tuttum, bir de. Aşağıda ise, yeni bir kitap yer alıyor:





Pisagor Ve Teoremi

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

You Might Also Like

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 elemanlı yorum kümesi:

Yorumlarında isimler veya takma isimler mutlaka yer alsın. Türk diline aykırı olmasın. Şöyle olsun, böyle olsun.

Sitenin yazarı

Erdinç Korkmaz